۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵

معاون عمرانی استانداری زنجان:

نقاط حادثه خیز در زنجان شناسایی شود

 نقاط حادثه خیز در زنجان شناسایی شود

زنجان-معاون عمرانی استانداری زنجان، برلزوم شناسایی نقاط حادثه خیز درون شهری و برون شهری در استان تاکید کرد و گفت: در این خصوص باید فرمانداران و شهرداران همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد سلطانی ظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون اجرای ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک استان درمحل استانداری زنجان، با بیان اینکه طی هفت ماه امسال میزان تصادفات فوتی درون و برون شهری استان زنجان حدود ۱۰.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد، گفت: باید تصادفات دراستان کاهش محسوسی داشته باشد.

وی اظهار کرد: کاهش تصادفات فوتی در جاده‌های استان زنجان بیشتر مربوط به سه ماه سالجاری است.

معاون عمرانی استانداری زنجان، با بیان اینکه ایمن سازی هرچه بهتر خیابان‌ها و معابر، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی از جمله تابلو ایست باید دراستان مورد توجه قرار گیرد، گفت: در نقاط پرحادثه و تغییر شکل فیزیکی خطوط ویژه عابر پیاده در نقاط شهری برای کاهش تصادفات رانندگی باید در اولویت باشد.

سلطانی برلزوم شناسایی نقاط حادثه خیز درون شهری و برون شهری در استان تاکید کرد و یاد آورشد: دراین خصوص باید فرمانداران و شهرداران همکاری لازم را بکنند.

وی ابراز داشت: آمارهای ارائه شده از سوی پزشکی قانونی زنجان نشان از شیب نزولی تصادفات فوتی در سطح این استان دارد.

معاون عمرانی استانداری زنجان، گفت: امروز میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات در استان روند کاهشی به خود گرفته که باید تداوم یابد.

سلطانی، به مخاطرات ناشی از ایجاد سد معبر در مسیرهای ارتباطی درون شهری زنجان اشاره کرد و افزود: موضوع پارک خودروهای سنگین در خیابان‌ها و تجاوز برخی اصناف به حریم خیابان و پیاده رو نیز باید هرچه سریع‌تر از سوی دستگاه‌های ذیربط رسیدگی شود.

وی افزود: برخی از مغازه داران و دستفروشان، پیاده روها و خیابان‌ها را به مغازه تبدیل کرده‌اند و برخی‌ها به صورت ۲۴ ساعته این مکان‌های عمومی را در اختیار گرفتند.

معاون عمرانی استانداری زنجان، تصریح کرد: پیشروی مغازه داران به پیاده روها اجحاف در حق و حقوق دیگر شهروندان است که باید برای سامان بخشی آنها اقدام شود.

کد خبر 5066550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha